Mauri Sariolan plagiaatit ja perintö (ljudbok)

Miksi kirjallisuutta väärennetään, ja miten kirjalliset väärennökset paljastuvat? Kuinka paljon taiteellisen vapauden nimissä saa lainata toisilta kirjailijoilta? Mauri Sariolan plagiaatit ja perintö kerii auki monimutkaista plagiaattien ja salanimien vyyhtiä, joka muodostui Mauri Sariolan ja hänen tuotantonsa ympärille. Sariola saattoi dekkareissaan lainata - välillä reilustikin - jo olemassa olleita teoksia. Tekosistaan hän joutui lopulta maksamaan korvauksia amerikkalaiskirjailija Bill S. Ballingerille. Käräjille asti joutui kuitenkin hänen vaimonsa Tuula Sariola, kun paljastui, ettei hän ollutkaan kirjoittanut nimellään julkaistuja dekkareita. Mikä merkitys huijauksilla oli menestyneen dekkaribrändin luomisessa? Entä millaisin motiivein toimi omakustannekirjailija, joka koosti rikosromaanin Mauri Sariolan teksteistä? Kuusiosainen Kirjalliset väärennökset -äänikirjasarja perustuu vuonna 2018 ilmestyneeseen samannimiseen teokseen. Sarja tuo mehukkaimmat palat kirjallisuushistorian nurjalta puolelta lukijoiden saataville uudessa formaatissa.

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

Fabian Kastnerin kätketyt sitaatit