Gå till huvudinnehåll
Alla bibliotek

Inte som vanligt (Lättläst) (ljudbok)

/LÄTTLÄST/

Sam gillar när Mira jobbar på gruppboendet Gläntan, där han bor. Men ibland är hon lite jobbig. Som när hon vill att Sam ska testa nya saker. Sam får ont i huvudet bara av tanken. Han tycker bäst om när allt är som vanligt.

Just idag ska Sam och Mira handla. Sam skriver pizza på sin lista. Mira undrar om han inte ska testa något nytt. Pizza äter du ju varje dag, säger hon. Helst inte, tänker Sam. Men väl i affären stöter Sam på ett ännu större problem. Hans plånbok är borta!

Inte som vanligt är en bok om att våga utmana sina vanor och rädslor, men också en påminnelse om att det är okej att göra det en liten bit i taget. Boken har bara ett par meningar per sida och är rikt illustrerad av Jonna Franssons bilder.

Ann-Charlotte Ekensten är en erfaren och uppskattad lättlästförfattare. Hon brinner för att alla ska få uppleva läsglädje, oavsett förutsättningar. Vid sidan av författarskapet arbetar hon som skrivpedagog och föreläsare.

Lättlästnivå: 1 - Lättast

Fås med följande bibliotekskort

Ej tillgänglig.

Du kan också vara intresserad av dessa...

Leva tills jag dör (lättläst)

Ekensten, Ann-Charlotte

Emmas liv - Middag för två

Ekensten, Ann-Charlotte

Emmas liv - Middag för två

Ekensten, Ann-Charlotte

Dag Hammarskjöld - Ett liv

Ekensten, Ann-Charlotte

Dag Hammarskjöld - Ett liv

Ekensten, Ann-Charlotte