Ilmastoviisas maatilayritys : Tietokirjallisuus / Puutarha, maa- ja metsätalous (ljudbok)

Ilmastoviisas maatilayritys on jokaisen ilmastoratkaisuista ja vastuullisuudesta kiinnostuneen äänikirja. Ilmastoviisas maatila on hyvin hoidettu kokonaisuus. Se huomioi sadontuoton ja tuotosten parantamisen, maan hyvän kasvukunnon ja toimivan vesitalouden. Kuuntele miten viljelykierto ja kasvipeitteisyys, muokkausmenetelmät, tuotantopanosten tarkennettu käyttö, lannan käsittely, eläinten ruokintastrategiat ja eläinaineksen kestävyys sekä energiaratkaisut vaikuttavat ja ovat tilan keskeisiä ilmastotekoja. Maatiloilla tarvitaan sopeutumistoimia ja riskien hallintaa sekä uusia ilmastoratkaisuja, joilla kasvatetaan hiilivarastoja. Hiilipäästöjen ja hiilen sidonnan mittaaminen mahdollistaa kompensaatiopalveluiden kehittämisen ja uudenlaisen ilmastoyrittäjyyden käynnistämisen. Ilmastonmuutosta hillitsevien toimen-piteiden on tuettava myös muita ympäristövaikutuksia, kuten ravinnehuuhtouman riskin pienentymistä sekä luonnon monimuotoisuuden ja eläinten hyvinvoinnin edistämistä.

Ej tillgänglig.

Fotosynteesi

Sarvikas, Päivi; Suorsa, Marjaana; Rintamäki, Eevi; Vapaavuori, Elina; Aro, Eva-Mari; Tyystjärvi, Esa

Peltokasvien kasvinsuojelu 2017