Familjen Knyckertz och silverpokalen (ljudbok)

Ture älskar skolan, han tycker allt är lätt. Ture har nog bara ett problem i skolan: Nalle, Grizzly Gustavssons son, skolans skräck. Han kallar Ture för tjuv och skvallerbytta.

Men Ture försöker att inte bry sig om Nalle. I stället är både han och Kriminellen nyfikna på lärarrummet. Vad gömmer lärarna för fint därinne som gör att de måste låsa? Det visar sig vara en silverpokal, vinsten i träskloppet, ett årligt lopp i tuff terräng. Allting ställs på sin spets när både Nalle och Ture bestämmer sig för att ställa upp.

Det här är sjunde boken om bak- och fram familjen Knyckertz, den första efter att serien blev hyllad julkalender 2021.

Ej tillgänglig.

De oerhörda orden: en bok om Märta Tikkanens författarskap

Storå, Siv

Från Lexå till Glitterscenen : finlandssvenska tidsbilder, läsningar, författatporträtt 1960-2013