Skip to main content
All libraries

Löydä kilpailuetusi : käsikirja strategian ja brändin kehittämiseen

Kirjan tarkoituksena on auttaa yritystä tunnistamaan kilpailuetunsa. Kilpailuedun avulla yritys kehittää liiketoimintaa fokusoidusti ja pitkäjänteisesti. Kasvavalle yritykselle kilpailuetu on strategian kivijalka. Kirja sisältää inspiroivan Löydä kilpailuetu -työkalun. Siinä esitellään myös koko joukko supisuomalaisia yrityksiä, joilla on selkeä, puhutteleva kilpailuetu. Kirjassa kilpailuetu nivotaan osaksi strategiaa ja yrityksen brändiä käytännönläheisellä tavalla. Käytännönläheisen otteen avulla teos haluaa kannustaa yrityksiä löytämään oman kilpailuetunsa. Kirjassa tuodaan tuote-, tuotanto- ja hintalähtöisen ajattelutavan tilalle markkina- ja asiakaslähtöinen ajattelutapa, jonka tarkoituksena on auttaa yrityksiä pitkäjänteisemmin kehittämään kilpailuetua osana strategiaa. Yksin- ja mikroyrittäjälle sekä pienelle pk-yritykselle kilpailuetu on yrityksen strategia: hissipuhe, jolla yritys hankkii asiakkaita tarvitsematta kilpailla hinnalla. Isommalle pk-yritykselle kilpailuetu toimii myös strategian luomisen kivijalkana. Kirja sisältää ajattelua avartavan löydä kilpailuetu -työkalun. Työkalun metodia konkretisoidaan supisuomalaisten yritysesimerkkien avulla. Kirjassa huomioidaan eri suuruisten yritysten lähestymistavat kilpailuedun löytämiselle. Kirjan tarkoituksena on myös auttaa ylläpitämään omaa kilpailuetuaan silloin, kun yrityksen ympäristöön kohdistuvat muutokset koettelevat sitä. Kilpailuetu nivotaan osaksi strategiaa ja yrityksen brändiä käytännönläheisellä tavalla. Kirjassa on erilaisia esimerkkejä, joista saa neuvoja oman kilpailuedun pohtimiseen ja oman toiminnan fokuksen löytämiseen.

Kauppakamari 1. edition
FIN EISBN: 9789522466952

Available with these library cards

Not available.

You may be interested in...

Suuri integraatiokirja : Markkinointi, myynti, viestintä

Vierula, Markku

Markkinointi, myynti ja viestintä : suuri integraatiokirja

Vierula, Markku

Verkostoaatteesta kumppanuden arkeen; Monitasoinen oppiminen pienyritysverkostossa

Toiviainen, Hanna

Uusi jako : miten Suomesta tuli kilpailukyky-yhteiskunta?

Uusi jako : miten Suomesta tuli kilpailukyky-yhteiskunta?