Skip to main content
All libraries

Vastuullinen liiketoiminta kansainvälisessä maailmassa

Mikä on yritysten vastuu globaalissa taloudessa? Onko yritysten yhteiskuntavastuu aina hyvästä vai voiko se heikentää demokratiaa ja oikeudenmukaisuutta? Kenen etuja vastuullinen liiketoiminta palvelee? Yhä useammat yritykset osaavat toteuttaa vastuutaan innovatiivisesti ja menestyksekkäästi. Yritysvastuun vahvistuminen lisää kuitenkin yritysten valtaa ja herättää uusia oikeudenmukaisuuden ja demokratian kysymyksiä. Lisääntyvä ja alati muuttuva kansalaisaktivismi uudistaa yritysten ja yhteiskunnan välisiä suhteita. Myös sijoittajia vaaditaan vastuuseen ja viranomaisilta halutaan lisää markkinoiden sääntelyä. Kuluttajien rooli monimutkaistuu.
Kirjassa tarkastellaan yritysten vastuullisen liiketoiminnan moninaisia haasteita nykytaloudessa. Aihetta hahmotetaan niin yritysten, kuluttajien, kansalaisyhteiskunnan, sijoittajien kuin viranomaistenkin näkökulmasta. Samalla käsitellään yrityksiin kohdistuvia vaativia ja usein ristiriitaisiakin odotuksia. Kirja tarjoaa ajankohtaista tietoa yksityisellä, julkisella sekä kolmannella sektorilla työskenteleville ammattilaisille, joiden tehtäviin kuuluvat esimerkiksi yritysten yhteiskuntasuhteet, ympäristöjohtaminen, kehitysmaat ja kansainvälinen liiketoiminta, tuotteiden ja liiketoiminnan kehittäminen sekä toisaalta yritysten yhteiskunnallinen säätely. Teos on suunnattu myös liiketaloustieteen ja muiden yhteiskuntatieteiden opiskelijoille ja tutkijoille.

Available with these library cards

Not available.

You may be interested in...

Yritysvastuu : raportointi- ja laskentaperiaatteet

Niskala, Mikael

YHTEISKUNTAVASTUU : näkökulmia yritysten ja julkisyhteisöjen yhteiskunnalliseen vastuuseen / Raija Järvinen (toim.)

Järvinen, Raija

Kansainvälinen liiketoiminta

Planeetan kokoinen arki: askelia kestävämpään politiikkaan

Laakso, Senja; Aro, Riikka

Viherpesuopas: miten merkitys muuttuu markkinoinniksi

Isokangas, Antti; Niipola, Jani; Vassinen, Riku