Skip to main content
All libraries

Mainonnan lukutaito

Teos tarkastelee mainonnan lukutaitoa, jonka avulla voi ymmärtää mainontaa ja sen viestinnällistä luonnetta. Tällaisen lukutaidon kehittäminen on tärkeää, sillä mainonta on yhä keskeisempi osa yhteiskuntaa, yrityksiä ja yhteisöjä. Brandit ja markkinointiviestinnälliset viestit ovat sulautuneet yhä olennaisemmaksi osaksi länsimaisen ihmisen arkista elämää. Mainonnan tutkimuksen kannalta lukutaito on käsite, jonka avulla mainontaa voi viestintäteoreettisesti tarkastella. Teos on kannustava puheenvuoro mainonnan tutkimuksen kehittämiseen: tutkimuksessa tarkastellaan miksi ja miten mainontaa tulisi tutkia. Siinä myös pohditaan, miten mainonnan lukutaitoa voi soveltaa kansalaisten arjessa. Mainonnan vastaanottajalle mainonnan lukutaito on osa kykyä ymmärtää mainosviestejä ja niihin liittyviä mainonnan rakenteita. Mainostajille ja mainonnan suunnittelijoille mainonnan lukutaito ammatillista osaamista, taitoa tuottaa viestintää. Teoksessa pohditaan myös sitä, miten teoreettisen mainonnan tutkimuksen anti on valjastettavissa markkinointiviestinnän ammattilaisten käyttöön. Mainonnan lukutaito täyttää aukon suomalaisessa mainonnan ja markkinointiviestinnän tutkimuksessa. Se soveltuu oppikirjaksi myös yhteisöviestinnän, visuaalisen kulttuurin ja mediatutkimuksen aloille.

Available with these library cards

Not available.

You may be interested in...

Välittäjät : vastuullisen viestinnän tulevaisuus

Malmelin, Nando

Mainonnan lukutaito

Malmelin, Nando

Luovuuden idea: Luovuus työssä, yhteisöissä ja organisaatioissa

Malmelin, Nando; Poutanen, Petro

Luovuuden idea

Malmelin, Nando; Poutanen, Petro

Luovuuden idea : luovuus työssä, yhteisöissä ja organisaatioissa

Malmelin, Nando; Poutanen, Petro