Skip to main content
All libraries

Käänteinen arviointi

Uutuusteos formatiivisen arvioinnin merkityksestä oppimiskulttuurin rakentamisessa

Käänteinen arviointi keskittyy arvioinnin pedagogisen tehtävän ytimeen. Käänteisessä arvioinnissa on kyse formatiivisesta arvioinnista, jota tehdään oppimista, ei oppimisen arvostelua varten. Arvioinnilla autetaan oppilaita ottamaan vastuuta oppimisestaan, saavuttamaan yksilölliset tavoitteensa ja tulemaan merkityksellisiksi toistensa oppimiselle.

Aiheen käsittely pohjautuu käytännön kokemuksiin ja vahvoihin teoreettisiin perusteisiin. Kirjoittajan inhimillinen tarina arvioinnin kehittämisestä tarjoaa tukea niin opettajan omalle ammatilliselle kasvulle kuin oppilaiden itseohjautuvuuteen ohjaamiseen. Sekä yksilön että koko oppivan yhteisön kannalta on tärkeää, ettei arvioinnilla tueta yhdenkään oppilaan käsitystä synnynnäisestä erinomaisuudesta. Kun arvioinnilla ohjataan lapsia ja nuoria katsomaan oppimistaan growth mindset -mallin kautta, virheet ovat luonnollinen ja välttämätön osa oppimista. Kirjassa käsitellään seuraavia teemoja: 1 Pois opettajuuden peruskaavasta 2 Tavoitteena itseohjautuvuuteen kasvaminen 3 Kohti formatiivista arviointia 4 Palaute ohjaa oppimista 5 Käänteinen oppiminen ja käänteinen arviointi 6 Formatiivinen arviointi apuna oppimaan oppimisessa.

Edita Publishing Oy 1. edition
FIN EISBN: 9789513775117

Available with these library cards

Not available.

You may be interested in...

Flipped Learning in Finland

Toivola, Marika; Peura, Pekka; Humaloja, Markus

Flipped learning - Käänteinen oppiminen

Toivola, Marika

Flipped Learning in Finland

Toivola, Marika; Peura, Pekka; Humaloja, Markus

Flipped Assessment: A Leap towards Assessment for Learning

Toivola, Marika

Flipped Assessment: A Leap towards Assessment for Learning

Toivola, Marika