Yöllinen elämämme: MIksi näemme unia?

Yrität pakata matkatavaroita, mutta ne pursuilevat jatkuvasti pois laukusta ja joudut aloittamaan taas alusta... Unitutkimusten mukaan kiireessä sählääminen on yksi yleisimmistä uniteemoista. Mutta mikä tarkoitus tällaisilla unilla on? Yöllinen elämämme vie tutkimusretkelle unien maailmaan niin viimeisimmän unitutkimuksen kuin yksilöllisten kokemusten kautta. Unten mailla vietetään keskimäärin kolmannes vuorokaudesta, mutta unennäöstä tiedetään yllättävän vähän. Mitä aivoissa unen aikana tapahtuu? Miksi unista ei kannata etsiä yleispätevää symboliikkaa? Voisiko unia opetella hallitsemaan? Kiehtovassa tietokirjassa edetään unipsykologiasta sisäkkäisiin uniin, selätetään toistuvia painajaisia, pohditaan uniteemoja, pidetään unipäiväkirjaa ja harjoitellaan näkemään selkounia. Yölliset ajatukset ja tunteet - unet - voivat auttaa ymmärtämään myös päivän aikana mieleen nousevia ajatuksia ja tunteita. Yöllinen elämämme ohjaa näkemään unet kiinnostavana seikkailuna ja saa odottamaan pään painamista tyynyyn. YTM Anna Tommola (s. 1975) on vapaa toimittaja ja kirjailija. Hän on työssään paneutunut tieteeseen ja terveyteen, mutta nauttii unista myös viihteenä.

Atena Kustannus Oy 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Yöllinen elämämme: MIksi näemme unia?

Tommola, Anna

Yöllinen elämämme: Miksi näemme unia?

Tommola, Anna; Haapamäki, Sari

Pimeä voima

Jia, Mai

Pelon voima : miten ikiaikainen tunne ohjaa meitä