Vihdoinkin V.A.P.A.A. riippuvuudesta tupakkaan! : luettuasi ymmärrät, miksi tupakoit ja miksi et ole onnistunut lopettamaan useista yrityksistäsi huolimatta.

Kirja kertoo, mitä on tupakoiminen. Kertoo siksi, koska sitä juurikaan moni ei tiedä, ei tupakoimaton eikä liioin tupakoivatkaan. Miten riippuvuus tupakkaan syntyy ja mikä pitää sitä yllä. Edelleen sen, miksi siitä on ollut vaikea päästä eroon. Sekä lopuksi, miksi siitä tulisi päästä eroon ja sen, kuinka se on mahdollista. Kirjassa on täysin uusia näkökantoja tupakoinnista. Ne ovat uutta kaikille, olipa tupakoinut kuinka kauan hyvänsä. Tuskin on heitä, jotka eivät olisi yrittäneet eroon tupakasta ja epäonnistuneet yrityksessään, jotkut kaiketi useastikin. Kirjan luettuasi tiedät, mistä epäonnistuneet yritykset ovat johtuneet. Uudet tiedot auttavat tupakoivaa ymmärtämään myös tapaansa ja riippuvuutensa vaikutuksia. Ne luettuaan ja ymmärrettyään lukemaansa, tulee takuulla uudelleen tarkastelemaan suhteensa tupakkaan. Kirjassa tukeudutaan neuropsykologian ja kognitiivisen psykologian oppeihin ja peilataan tiedettä kirjailijan omista autenttisista kokemuksista käsin läpi hänen askivuosiensa ensimmäisen savukkeen vähemmän nautinnollisesta kokemuksesta aina nautinnolliseen viimeiseen poltettuun savukkeeseen. Kirja palvelee tupakoivien ohella myös heitä, jotka elävät lähellä tupakasta riippuvaista ihmistä. Hyötyä kirjasta saa myös ammattiaan harjoittavien joukko, jotka tupakan kanssa ovat työkseen tekemisissä. Niin ikään kirjassa on sanomaa poliittisille vaikuttajille, joilla on mahdollisuus vaikuttaa lakeihin ja asetuksiin tupakasta. Heitä, joille kirja ei tuo uusia näkemyksiä siihen, mitä tupakointi on, voi Suomessa laskea yhden käden sormilla. Kirjan tärkeimpänä asiana on motivoida tupakoivaa päätökseen lopettaa tupakoiminen. Tämä kirja siltaa lukijansa menetelmään eroon tupakasta. Tupakoivan, jolla on tarkoitus ja tahto päästä eroon tupakasta, saa oppinsa siihen kirjasta. Eikä pelkästään opit, vinkit ja keinot - vaan seikkaperäisen ohjeistuksen menetelmään, jossa ei tavoitella tupakoinnin lopettamista, niin paradoksaaliselta kuin se kuulostaakin.

Ej tillgänglig.

Kaffe ja tupakki

Eurén, Gustaf Erik

Addiktioyhteiskunta: Riippuvuus aikamme ilmiönä

Tammi, Tuukka; Raento, Pauliina

Tule lähelle, mene pois : rakkaus ja riippuvuus parisuhteessa

Kristeri, Irene

Vapaa viinistä: Miten elämä muuttuu, kun pistää korkin kiinni?

Koivu, Ira

Tyttöjen ja naisten tupakkatietokirja