Vetyenergian vallankumous: Fossiili-imperiumit järisevät

Energiatalouden vallankumousta ennakoiva innovaatio hallitsi hetkellisesti maailman uutisvirtaa. Kansainvälinen tutkijaryhmä oli kehittänyt edullisen vedyn tuotanto ja varastointimenetelmän. Vuoden 2025 energiakonferenssiin osallistuneet tutkijakollegat ylistivät sitä vuosisadan tärkeimmäksi keksinnöksi, joka tuottaisi ihmiskunnalle puhtasta ja loputtomasti uusiutuvaa energiaa ja joka pysäyttäisi ilmaston saastumisen. Mutta vaihtoehdot öljylle ja kaasulle ovat fossiilienergian imperiumeille taloudellisen ja poliittisen vallan uhka. Energiainnovaatio haastoi sementoituneita valtarakenteita ja vanhan rahan mahtia. Uhka oli suurin ja välittömin öljyhuumeesta riippuvaiselle Venäjän valtaeliitille. Innovaatio piti tuhota keinoja kaihtamatta. Tutkijaryhmä ajautui tiedemaailman juhlituista uranuurtajista vihamielisten vastavoimien leimaamiksi lainsuojattomiksi terroristeiksi.

Ej tillgänglig.

Route 66

Roune, Timo

Kirjava käsikirja kestävään kehitykseen