Vedeera ja polttavan auringon maa

Kolmannessa palkitun Vedeera-sarjan romaanissa haltijaneito Vedeera lähtee uhkarohkealle matkalle mertentakaiseen Karnin valtakuntaan. Yhdessä kumppaniensa kanssa hänen on selvitettävä surua ja kuolemaa levittävän pölyn alkulähde ja kuka sitä valmistaa. Samaan aikaan Vedeera kokee pettymyksiä omassa elämässään: hänen ystävänsä viihtyvät paremmin hänen kiusaajiensa kuin hänen seurassaan.

Uskollisten ystäviensä kanssa matkaa tekevä Vedeera löytää Karnin kaupungin Eteläisen autiomaan rajalta. Hän huomaa, miten toisenlaista kaikki siellä on: ulkomuoto, tavat, puhe, ruoka ja vaatteet.

Vedeera ja polttavan auringon maa on kahden edellisen Vedeera-seikkailun tavoin myös vertauskuvallinen. Se kysyy, onko tutulla kotoisella ja oudolla valtakunnalla sittenkin jotain yhteistä. Voivatko haltija, ihmiset ja uudet etelässä kohdatut kansat ylittää ennakkoluulonsa?

Ej tillgänglig.

Vedeera ja polttavan auringon maa