Tvekan är för veklingar

En gång levde Lilian Oxenborn ett liv i sus och dus. Exotiska resor, överdådiga middagar och en garderob bestående av drömkreationer från de stora modehusen. Nu är Lilian sedan länge pensionerad och förutom besöken på gymmet och engagemanget i kvällskursen för nyanlända händer det inte så mycket. Men så stöter hon på chefredaktören Vera Claesson och plötsligt tar vardagen fart. Vera, som tampas med besparingar, rationaliseringar och odrägliga konsulter på tidningsredaktionen, vägrar bli överkörd och behöver all hjälp hon kan få. Hon finner i Lilian en osannolik vapendragare och snart har hon även den uppsagda vd-sekreteraren Sally på sin sida. Olikheter och generationsklyftor till trots enas den oväntade trion i kampen för tidningens framtid.

Tvekan är för veklingar är en rapp och innerlig berättelse som inleder en planerad serie om Lilian, Vera och Sally. Ulrika Norberg har ett långt förflutet inom mediavärlden och  har arbetat som chefredaktör för bland annat Elle, Elle Decoration och Femina. Tvekan är för veklingar är hennes debutroman.

Ej tillgänglig.

Förväntan

Hope, Anna

Mammuten, eller Jörn Donners efterlämnade handlingar. Första delen : om illamåendets historia i Finland