Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen

Tieteellinen kirjoittaminen on kaikille korkeakouluopiskelijoille tärkeä työväline ja osa tutkinnon suorittaneen akateemista asiantuntijuutta. Se on myös taito, jota voi oppia ja jossa voi kehittyä. Hyvä kirjoittaja tuottaa loogista, ymmärrettävää ja huoliteltua tekstiä. Lisäksi on hallittava tieteellisen tekstin erityispiirteet: tieteellinen esitystapa, argumentin rakentaminen, väitteiden perustelu sekä lähteiden käyttö ja merkitseminen. Tutkielman kirjoittaminen on prosessi, jonka aikana ajatukset jatkuvasti jäsentyvät ja hakevat muotoaan. Näin kirjoitustyö nivoutuu saumattomasti tutkimuksen tekemiseen. Tiede ja teksti tarjoaa ohjeita ja vinkkejä opinnäytetyöskentelyyn opintojen eri vaiheissa. Tieteellisen kirjoittamisen osa-alueita havainnollistetaan esimerkein, ja kätevät muistilistat auttavat hahmottamaan olennaisen. Käytännönläheinen käsikirja innostaa ja rohkaisee kirjoittamaan.

Gaudeamus 1. utgåva

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen