Superhuman 3: Utan att synas

I början märker inte ens Tony själv att han har fått förmågan att vara osynlig. Men dagen efter att han har fyllt sexton år händer något märkligt. När han går in på skolan förstår han att ingen kan se honom. En av de andra eleverna får reda på att Tony har en superkraft och försöker tvinga Tony att fuska och stjäla. Klarar Tony att stå emot trycket och göra det som är rätt - även om det betyder att han måste avslöja sin förmåga för hela skolan?

Tredje delen i serien Superhuman - om ungdomar som på sin sextonårsdag upptäcker att de har superkrafter. Här blandas spänning med moraliska dilemman. Perfekt tonårsläsning!

EPUB3: Reflowable, Synchronised audio

Ej tillgänglig.

Lära för livet; Nonviolent Communication i skolan, för bättre resultat, färre konflikter och fördjupade relationer

Rosenberg, Marshall B.