Suomen kansan taiat ja loitsut

Suomen kansan taiat ja loitsut esittelee entisajan suomalaisten elämänhallinnan keinoja. Ennen uskottiin vakaasti sanan voimaan ja siihen, että ihminen pystyy sanojen ja rituaalien avulla vaikuttamaan kohtaloonsa. Taiat ja loitsut kuuluivat kaikkiin elämän tärkeisiin käännekohtiin: raskauteen, syntymään, kumppanin löytämiseen ja kuolemaan. Myös toimeentuloa, satoa sekä metsästys- ja kalaonnea turvattiin erilaisin loitsuin. Kirja esittelee laajasti suomalaisessa kansanperinteessä käytettyjä loitsuja ja taikoja ja osoittaa, että niistä ovat säilyneet elävinä meidän päiviimme saakka.

Eero Ojanen on Parolassa asuva filosofi ja kirjailija, joka on kirjoittanut monia teoksia, artikkeleita ja muita tekstejä. Viime aikoina hän on paneutunut vahvasti suomalaiseen kansanperinteeseen, josta ovat kummunneet mm. teokset Suuri suomalainen kummituskirja, Suomalaiset taruolennot, Suomen myyttiset linnut ja Suomen myyttiset eläimet.

Minerva Kustannus 1. utgåva

Ej tillgänglig.