Strateginen ajattelu ja johtaminen: matka läpi maailmankuvien

Strategian tulee olla muuta kuin luettelo organisaation lähitulevaisuuden tavoitteista, yksinkertainen toteamus olemassaolon perimmäisestä tarkoituksesta tai mahtipontinen visiolauselma johtavaksi ja parhaaksi tulemisesta. Tämä teos auttaa lukijaa tunnistamaan oman tapansa ymmärtää strategista johtamista ja edelleen monipuolistamaan omaa tulkintaansa siitä. Strateginen johtaminen saa nykyisissä vaikeaselkoisissa ja nopealiikkeisissä oloissa monenlaisia sisältöjä, joita kirjassa hahmotetaan kolmen maailmankuvan varaan rakentuvan mallin avulla. Ensin matkataan rationaaliseen maailmankuvaan, jolloin saadaan kattava käsitys strategisen johtamisen valtavirta-ajatuksista. Kun sen opit ovat tulleet tutuiksi, ajattelua rikastetaan kompleksisella maailmankuvalla. Lopuksi heittäydytään postmodernin maailmankuvan sisälle ja saadaan strategiseen ajatteluun uusia tieteenalan ulkopuolelta tulevia vaikutteita. Kirja antaa kattavan kuvan strategisesta johtamisesta ja haastaa lukijansa miettimään oman strategia-ajattelunsa tietoista kehittämistä. Pauli Juuti on valtiotieteen tohtori, emeritusprofessori ja tietokirjailija. Hän on ennen eläkkeelle siirtymistään toiminut Johtamistaidon opiston tutkimusjohtajana sekä Lappeenrannan teknillisen yliopiston johtamisen ja organisaatioiden professorina. Hän on kirjoittanut yli 60 työelämään ja johtamiseen liittyvää kirjaa sekä tutkimusjulkaisua. Mikko Luoma on kauppatieteiden tohtori, johtamisen dosentti ja tietokirjailija. Hän on työskennellyt toimitusjohtajana, henkilöstöjohtajana, hallitusammattilaisena ja johtamisen kehittäjänä useissa organisaatioissa. Hänen ajattelussaan ja työskentelyssään yhdistyy tinkimätön strategisuus ja ihmisissä olevien voimavarojen korostaminen.

PS-kustannus 1. utgåva

Hankasalmi, Joutsa, Jyväskylä, Jämsä, Kannonkoski, Karstula, Keuruu, Kinnula, Kivijärvi, Konnevesi, Kuhmoinen, Kyyjärvi, Laukaa, Luhanka, Multia, Muurame, Petäjävesi, Pihtipudas, Saarijärvi, Toivakka, Uurainen, Viitasaari, Äänekoski
Keski-kirjastot.

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi