Stereotypia-ansa: Kyseenalaisia yleistyksiä ihmisistä ja parisuhteista

Naiset aina tunteilevat, rakastuvat renttuihin ja alkavat sitten nalkuttaa. Miehet eivät puhu tunteistaan, lankeavat pettämään ja kykenevät ajattelemaan vain yhtä asiaa kerrallaan. Ja parhaimmatkin parisuhteet kaatuvat pikkulapsiarkeen. Jos olet samaa mieltä, olet ehkä langennut stereotypia-ansaan.

Tietokirjailija Janita Virtanen päätti ottaa selvää tyypillisimmistä naisiin, miehiin ja ihmissuhteisiin liittyvistä stereotypioista. Hän haastatteli kirjaansa varten muun muassa psykologeja ja eri alojen tutkijoita, koska halusi tietää, mistä stereotypiat ovat lähtöisin, kuinka paikkansa pitäviä ne ovat ja mitä kaikkea niiden taustalta löytyy.

Kirjassaan Virtanen hakee myös vastausta siihen, mikä saa ihmiset ajattelemaan stereotyyppisesti ja voiko ajatusmalleista opetella luopumaan.

Bazar Kustannus Oy 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Te selviätte kyllä: mahdollisuuksien parisuhde

Rosenborg, Marika; Konttinen, Satu