Rent ut sagt: Allt du vill veta om lokalvård - och lite till

Lokalvård i Sverige omsätter mer än 40 miljarder kronor per år och sysselsätter mer än 100 000 människor. Lokalvårdare är det 10:e vanligaste yrket. Branschen är en integrationsmotor där drygt 50 procent av lokalvårdarna är utlandsfödda. Jan Stegmann och Carina Boman Helgesson tar sig an lokalvårdens historia, dagens professionella städning, chefs- och ledarskapet, arbetsmiljö, integration och jämställdhet, ekonomi och kalkyler, hållbarhet, innovationer, teknik, utbildning och upphandling. Mer än 25 experter skriver och delar frikostigt med sig av sin kunskap och erfarenheter. Här finns också berättelser ur livet i branschen, krönikor och många fråga experten-, bok- och webtips. Allt på 470 intressanta, inspirerande, faktaspäckade och avslöjande sidor, rikt illustrerad med fotografier och bilder. Olika författare med olika anslag ger texten spänst och dynamik. Alla som på något sätt berörs av lokalvård har glädje av boken. Inköpare, fastighetsägare, konsulter, FM chefer, städchefer, ansvariga för lokalvård, både offentlig och privat, egen regi och entreprenad, ledare och lokalvårdare. En fantastisk introduktion för nya i branschen, inspiration till utveckling och förändring för oss mer erfarna.

Ej tillgänglig.

Leda bra eller leda bäst – 8 steg som hjälper dig att hitta nyckeln till både ditt och dina medarbetares hjärta

Ekmark, Peppe

De dubbla budskapen : kvinnors bildning och utbildning i Sverige under 1800- och 1900-talen