Perhosvaikutus : kuinka spiritualismin siivenisku muutti maailmaa

Tea Holm on filosofian tohtori ja teologian maisteri uskontotieteestä ja systemaattisesta teologiasta. Hän on julkaissut väitöskirjan Spiritualismin muotoutuminen Suomessa: Aatehistoriallinen tutkimus (2016). Tämä tietokirja käsittelee spiritualismia ja sen historiaa sekä esittää uusia ajatuksia ja johtopäätöksiä aiheesta. Se suhteuttaa spiritualismia myös muuhun tutkimukseen, jotka käsittelevät esimerkiksi kuolemanrajakokemuksia, samalla kun se on katsaus kirjoittajan äidinpuoleisen suvun historiaan spiritualismin historian kautta. Kirjan punaisena lankana on kuolemanjälkeinen elämä, jonka salaisuutta monet maallikot ja tiedemiehet ovat yrittäneet saada selville sekä meidän aikanamme että historian saatossa. Se sivuaa sellaisia teemoja kuin jatkosota, pakolaisuus, Suomen historia, kummittelu, parapsykologia ja tietoisuustutkimus sekä yliluonnollisina pidetyt ja kummat kokemukset. Tekijä kirjoittaa tutkijana ja uskontotieteilijänä, mutta oman suvun kokemukset syventävät aiheen käsittelyä ja tuovat sen lähemmäs lukijaa.

Basam Books 1. utgåva

Ej tillgänglig.