Omia sanoja etsimässä: johdatus vuorovaikutteiseen kirjallisuusterapiaan

Kirjallisuusterapiassa lukeminen ja kirjoittaminen toimivat terapeuttisina ja kasvua edistävinä välineinä sekä luovuuden lähteinä. Niiden avulla on mahdollista löytää voimavaroja arkeen ja keinoja ihmisten välisen vuorovaikutuksen ja vaikeidenkin elämänkokemusten tarkasteluun. Tämä kirjallisuusterapiaopas esittelee kirjallisuusterapiaa yleisesti ja menetelmän käyttömahdollisuuksia eri-ikäisten kanssa mm. traumatyöskentelyssä. Mukana ovat myös unimaailman mahdollisuudet ja päiväkirjatyöskentely sekä kirjallisuusterapeuttisen aineiston valinnan kysymykset. Kirja on suunnattu sekä kaikille kirjallisuusterapiasta kiinnostuneille että kirjallisuusterapiaryhmien ohjaajille, kirjallisuusterapeuteille ja terveys-, opetus-, sosiaali- ja kirjastoalojen ammattilaisille.

Basam Books 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Terapeuttinen kirjoittaminen

Ihanus, Juhani

Omia sanoja etsimässä : johdatus vuorovaikutteiseen kirjallisuusterapiaan

Mäki, Silja; Linnainmaa, Terhikki

Terapeuttinen kirjoittaminen

Ihanus, Juhani

Luovuuden idea: Luovuus työssä, yhteisöissä ja organisaatioissa

Malmelin, Nando; Poutanen, Petro

Kirjoitettu vuorovaikutus

Rahtu, Toini; Shore, Susanna; Virtanen, Mikko T.