Olympialaisten merkillinen historia: 1896-2016

116 vuotta yleisurheilun värikkäintä historiaa alkaen Ateenan olympialaisista 1896 aina Rio de Janeirossa vuonna 2016 järjestettyihin kisoihin. Kirja on ainutlaatuinen tietopaketti kesäolympialaisten erikoisista tapahtumista ja kulissien takana tapahtuneesta historiasta. Tiesitkö, että ensimmäinen olympiaboikotti nähtiin jo ensimmäisissä kisoissa, että kaikkien aikojen nuorin olympiamitalisti oli vain kymmenvuotias tai että vuonna 1894 tenniksen kultamitalit menivät kisaturistina paikalle saapuneelle irlantilaiselle? Kirjan tarinat valottavat elävästi kisojen inhimillistä puolta. Kirjassa on kiinnostavia anekdootteja otteluiden tuoksinasta, erikoisia tapahtumia kisapaikoilta ja valtava määrä triviatietoa olympialaisista.

Minerva Kustannus 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Jalkapallon MM-kisojen merkillinen historia: peliä kentällä ja kabineteissa 1930–2014

Olympialaisten merkillinen historia 1896-2016