Näköradiosta digiboksiin : suomalaisen television sosiokulttuurinen historia

Näköradiosta digiboksiin on kertomus suomalaisen television puolivuosisataisesta historiasta. Tarinaa vievät ja värittävät tavallisten suomalaisten televisionkatsojien muistot ja kokemukset. Samalla suomalainen televisiohistoria suhteutetaan kansainväliseen televisiohistoriaan ja suomalaisen yhteiskunnan kehitykseen. Lisäksi televisiota tarkastellaan kulutustuotteena, maailmankuvan muokkaajana ja sosiaaliseen kanssakäymiseen vaikuttavana tekijänä. Teos hyödyntää muistitietohistorian ja mediaetnografian menetelmiä sekä historian, viestinnän, kulttuurintutkimuksen, sosiologian ja kulutustutkimuksen kysymyksenasetteluja ja teorioita. Näköradiosta digiboksiin soveltuu näiden tieteenalojen oppikirjaksi ja tietolähteeksi sekä kaikille, jotka ovat kiinnostuneita nykyhistorian tärkeimmästä mediasta ja Suomen lähihistoriasta.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.