Mitä en halua tietää : Deborah Levy omaelämäkerrat

Tunnetussa esseessään Miksi kirjoitan George Orwell tarkastelee kirjoittamisen syitä poliittisesta, historiallisesta, kirjailijan egon ja estetiikan näkökulmasta. Deborah Levy lähtee liikkeelle samasta pisteestä, mutta on nainen, mikä muuttaa kaiken. Hän tutkailee omaa elämäänsä älyllisen ja tunteikkaan linssin läpi, pohtii lapsuudenkotiaan, isänsä poliittista aktivismia, tyttöjen vähättelyä, äitiyden intohimoa, naisellisuuden vaatimuksia, pakottavaa halua kirjoittaa ja ajatella. Levy kirjoittaa ilmavasti mutta painokkaasti - hienovaraisella otteellaan hän maalaa esiin näkymän kirjoittavan naisen elämään ja onnistuu samalla kuvaamaan myös laajemmin niitä yhteiskunnallisia olosuhteita, jotka muovaavat meitä. Mitä en halua tietää on Levyn omaelämäkerrallisen, kirjoittamista ja naiseutta käsittelevän trilogian ensimmäinen osa. Hän kutsuu teoksiaan eläviksi elämäkerroiksi, koska"ne eivät ole syntyneet lopun jälkiviisaudessa, vaan keskellä elämän myrskyä".

Kustantamo S&S 1. utgåva
FIN EISBN: 9789515252098