Miehistä puhetta : miehet, ikääntyminen ja vanhenemisen kulttuuriset mallit

Suomi harmaantuu. Myös miehet elävät pidempään kuin aiemmin. Millaisena miesten vanheneminen näyttäytyy yhteiskunnassa? Millaista ikääntyminen on miehen näkökulmasta?

Kirja tarkastelee vanhenemista yhteiskunnan tasolta miesten omiin tulkintoihin. Teoksen näkökulmana on se, millä tavoin biologinen vanheneminen tapahtuu sosiaalisessa ympäristössään. Miten sosiaaliset suhteet, roolit ja ruumiillisen vanhenemiseen liittyvät kulttuuriset normit asettavat reunaehtoja vanhenemisen kokemiselle ja tulkinnoille?

Teos soveltuu sosiaali- ja terveysalan, gerontologian ja sukupuolentutkimuksen opiskelijoille ja tutkijoille sekä niille, jotka työssään ovat tekemisissä vanhenemisen kanssa. Kirjan voi tilata myös painettuna versiona Granum verkkokirjakaupasta.

Halsua, Kannus, Kaustinen-Kaustby, Kokkola-Karleby, Lestijärvi, Toholampi
Anders-kirjastot.

Kirkkonummi-Kyrkslätt
Kirkkonummi.