Gå till huvudinnehåll
Alla bibliotek

Mariosofia - Elektronisten pelien kulttuuri

Mariosofia - elektronisten pelien kulttuuri on ensimmäinen kotimainen teos elektronisten pelien maailmasta. Se tarjoaa lukijoille laaja-alaisen näkökulman video-, tietokone-, verkko-, mobiili- ja virtuaalitodellisuuspelien kulttuuriin sekä niiden ideologisiin, taloudellisiin ja psykologisiin merkityksiin. Tämän viime vuosina räjähdysmäisesti levinneen uuden kulttuurimuodon eri ulottuvuudet ja kulttuuriset kytkennät ovat vasta paljastumassa. Teos selvittää ilmiön kehitystä ja laajentumista uusiin ympäristöihin sekä pohtii, millaisia muita suuntauksia pelikulttuurin monimuotoistumiseen liittyy. Pelimyynnin rinnalla kukoistavat oheistuotemarkkinat, mutta myös monet journalistit ja tutkijat saavat niistä elantonsa. Pelit ovat myös toimineet innoittajina mm. elektronisen musiikin tuottajille, mobiiliteollisuuden toimijoille ja mediataiteilijoille. Kokoelma soveltuu mediatutkimuksen, viestinnän, kasvatustieteen ja laajemminkin kulttuurintutkimuksen opintoihin yliopistoissa ja ammattikorkeakoulussa. Kirjoittajat ovat alan suomalaisia ja kansainvälisiä asiantuntijoita. Kirjaa tai sen osia ei voi tulostaa.

Gaudeamus 1. utgåva
FIN EISBN: 9789524956345

Fås med följande bibliotekskort


Enonkoski, Heinävesi, Hirvensalmi, Joroinen-Jorois, Juva, Mikkeli-S:t Michel, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna-Nyslott, Varkaus
Lumme-kirjastot.

Du kan också vara intresserad av dessa...

Pelitaiteen manifesti

Kuorikoski, Juho

Isänmaan miehet : maskuliinisuus, kansakunta ja väkivalta suomalaisessa sotakirjallisuudessa

Jokinen, Arto; Soikkeli, Markku; Kivimäki, Ville

Raha ja rakkaus : taloudellinen väkivalta parisuhteessa

Pollari, Tiina

Taivaan taimet : uskonnollinen yhteisöllisyys ja väkivalta

Hurtig, Johanna

Yle Radio 1:n Kirjakerho: Väkivalta kirjallisuudessa