Maria gick genom törneskog: oratorium

I oratoriet 'Maria gick genom törneskog' har Ylva Eggehorn hämtat sin inspiration ur bibliska texter. Vi får följa med på en resa från Adam och Evas paradis fram till Jesu återuppståndelse. Varje avsnitt är tydligt utmärkt och referenser finns även till särskilda passager eller psalmer. För dig som är troende är utgåvan det perfekta tillskottet till den digitala bokhyllan - inte minst om du även hyser ett intresse för lyrik, musik eller körsång. Oratoriet har tonsatts av Uno Sandén.

Ylva Eggehorn, född 1950, är en svensk författare, poet och översättare från Stockholm. Hon har även arbetat som journalist och fått ett stort antal litterära utmärkelser, bl.a. Evert Taube-stipendiet och C.S. Lewis-priset.

Ej tillgänglig.

Älska tappert och andra essäer

De levandes ansikten

Kryddad olja - kvinnor i Bibeln