Mahtimiehet: tyrannien nousu, uho ja tuho

Väkevä tietokirja tyrannien uudesta noususta. Autoritaarisia, maskuliinisuuttaan korostavia johtajia on noussut valtaan Brasiliasta Unkariin ja Turkista Intiaan. He hyödyntävät samoja keinoja kuin Mussolini ja Hitler aikoinaan ja valtaan päästyään he rapauttavat demokratiaa valeuutisilla, vaalien manipuloinnilla ja suoralla väkivallalla. Valta turmelee nopeasti. Mahtimiehet uskovat, että heillä on lupa mihin vain. Hitler ja Putin ovat pitäneet valtion kassaa omana kulutilinään. Gaddafi puolestaan vei seksiorjajoukon mukaan valtiovierailuille. Ajankohtainen tietokirja kysyy, miksi tyrannit ovat nousseet taas valtaan, vaikka historiallinen todistusaineisto puhuu heitä vastaan.

Ej tillgänglig.

Neljäs mies : KGB-myyrän metsästys CIA:n ytimessä

Baer, Robert; Tuominen, Mika; Janatuinen, Mari

Jakautunut kansakunta : Yhdysvaltojen poliittinen historia Richard Nixonista Barack Obamaan