Luistelukentänhoitajan ongelmat ovat meidän kaikkien ongelmia. Poliittinen runo NYT! - kilpailun parhaimmistoa

KOM-teatterin, Otavan ja Otavan Kirjasäätiön suuren Poliittinen runo NYT! -kirjoituskilpailun voittajatekstit näyttävät, miten kirjoitetaan kantaaottavasti 2020-luvulla Muutosten repimässä maailmassamme yhteiskunnalliset kysymykset ovat polttavampia kuin aikoihin. 50 vuotta täyttänyt KOM-teatteri syntyi yhteiskunnallisen murroksen ja uudenlaisen taiteentekemisen polttopisteeseen, ja sillä on ollut keskeinen rooli suomalaisen poliittisen laulun historiassa. 130-vuotias Kustannusosakeyhtiö Otava on rohkeasti julkaissut yhteiskunnallisesti kantaa ottavaa kirjallisuutta silloinkin, kun vallitseva mielipide on vielä joitakin teoksia kavahtanut.

Otava 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Uusi jako : miten Suomesta tuli kilpailukyky-yhteiskunta?

Kahdeksan kuplan Suomi: yhteiskunnan muutosten syvät tarinat

Kantola, Anu; Aaltonen, Sanna; Haikkola, Lotta; Junnilainen, Lotta; Luhtakallio, Eeva; Patana, Pauliina; Timonen, Joonas; Tuominen, Pekka

The industries of the future

Ross, Alec