Lintujen ihmeellinen elämä: miten linnut viestivät, pesivät, leikkivät ja ajattelevat

Mukaansatempaava tietokirja mullistaa käsityksemme linnuista. Australialainen haarahaukka sytyttää nurmikkopaloja ajaakseen saaliin esiin, pohjoisamerikkalainen viitarastas ennakoi hurrikaanikaudet kuukausia etukäteen. Lukuisat lintulajit myös leikkivät mielellään - yksin, keskenään tai muiden eläinten kanssa. Käsityksemme lintujen älykkyydestä on muuttunut valtavasti. Linnut antavat lahjoja toisilleen, ne koristelevat itseään, tanssivat, käyttävät työkaluja, pitävät huolta toisten lintulajien poikasista, mutta myös huiputtavat ja manipuloivat. Menestyskirjailija Jennifer Ackermanin huippukiinnostavan tietokirjan jälkeen jokainen lintubongarikin katsoo siivekkäiden puuhia uusin silmin.

Otava 1. utgåva

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Koivisto, Aura; Vanas, Anu