Kun sutten joukkohon joutuu, niin ulvua täytyy: 26 000 suomenkielistä sananlaskua : Sananlaskut

E-kirjaversion tarkoitus on tarjota suomenkielinen sananlasku tilanteeseen kuin tilanteeseen jollain murteella - jokaiseen kännykkään ja tietokoneeseen. Tätä ennen sananparret olivat hajallaan kymmenissä painetuissa teoksissa. Suluissa oleva paikka- tai maakunta ei tarkoita että sananlasku olisi siellä syntynyt, vaan mistä se on kerätty talteen. Eniten niitä on (kuntaliitoksineen) Nokialta (yli 3500), Hollolasta (2300), Ähtäristä (1600) ja Säkkijärveltä (noin 1000). Useimmissa kirjoissa sananlaskut on esitelty aihepiireittäin, mutta mielestäni aakkosjärjestyksen avulla löytää nopeammin haluamansa.

Books on Demand 1. utgåva

Ej tillgänglig.

Reheline koer ai katto päi silmi (osa 1): 50 700 näytettä äidinkielemme rikkaudesta

Rekola, Risto

Eesti vanasõnad: Suurest korjandusest kokku põiminud M. J. Eisen, Eesti Kirjanduse Seltsi kirjastus Tartus, 1929. Järjestanud Risto Rekola.

Ikävää, väki? : suuri palindromikirja

Rekola, Risto Tapani