Kolmasti naukui kirjava kissa (Flavia de Luce ; 8)

Kaksitoistavuotias harrastelijasalapoliisi Flavia de Luce karkotettiin koruttomasti Neiti Bodycoten maineikkaasta tyttökoulusta Kanadassa. Hän on kuitenkin innoissaan seilatessaan yli Atlantin kohti kotiansa Englannin maaseudulla. Riemuisan jälleennäkemisen sijaan Flavia kohtaa kuitenkin ikävän uutisen: hänen isänsä on sairastunut ja vierailu sairaalaan ei tule kysymykseen ennen kuin isän terveys antaa periksi.

Rasittavien sisarusten ja ärsyttävän serkun seurassa Flavia kokee Buckshawin kotikartanon samaan aikaan sekä liian levottomaksi että autioksi. Paetakseen sukulaisiaan Flavia tarjoutuu auttamaan pastorin rouvaa kuljettamalla viestin seudun erakkoluonteiselle puunveistäjälle. Perillä häntä odottavat kuitenkin veistäjän eloton ruumis ja vieras kissa, joka on jostain syystä julman rikoksen tapahtumapaikalla kuin kotonaan. Flavian uteliaisuus herää silmänräpäyksessä, ja synkät pilvet haihtuvat hänen mielestään uuden ratkottavan mysteerin edessä. Flavia ei kuitenkaan voi aavistaa, kuinka voimakkaasti johtolankojen vyyhdin päässä odottava totuus tulee hänen elämänsä mullistamaan.

Bazar Kustannus Oy 1. utgåva

Ej tillgänglig.