Kasvun asenne oppimisessa: hyödyllisten haasteiden käyttöopas

Oppimista tapahtuu usein siellä, missä taidot ja tiedot joutuvat koetukselle. Ponnistelulla on tärkeä tehtävänsä kaikessa oppimisessa ja harjaantumisessa. Moni omaksuu koulu-uran alusta lähtien ajatuksia ja uskomuksia, jotka rajoittavat oppimisen mahdollisuuksia, nakertavat oppimisen iloa ja motivaatiota. Usein nämä uskomukset liittyvät käsityksiin synnynnäisestä lahjakkuudesta tai "opiskelupäästä", joka toisilla on ja toisilla ei. On kuitenkin olemassa vaihtoehto - kasvun asenne. Tässä oppaassa pureudutaan oppimisen hyödyllisiin haasteisiin. Kasvun asennetta kehittämällä opimme tunnistamaan uusia oppimisen mahdollisuuksia siellä, missä aikaisemmin näimme esteitä. Kirjassa kerrotaan, miten jokainen oppija voi löytää sopivan vaativuustason ja miten hyödyllisiä haasteita voi huomioida erilaisissa oppimistilanteissa tai oppimisen tukimuotojen kehittämisessä. Minna Miao on psykologi, kirjailija ja valmentaja. Hän on kiinnostunut arvotyöskentelystä, luovasta ajattelusta sekä oppimisen harjoittelun psykologiasta - ja ennen kaikkea niiden mahdollisuuksista tukea ihmisiä matkalla kohti kukoistusta ja merkityksellistä elämää.

PS-kustannus 1. utgåva
FIN EISBN: 9789523701953