Karttakeskuksen tähtikartasto : tähdet, kuu ja planeetat kuukausittain

Karttakeskuksen Tähtikartasto kuvaa Kuun, planeettojen ja tähtien liikkeet kuukausittain. Tähtikartat ovat yksinkertaistettuja esityksiä tähtitaivaasta, joten karttojen käyttö on aloittelijallekin helppoa. Kartat on piirretty kuvaamaan Suomen taivaan näkymää kuukausittain vuosina 2013-2016. Tähtikartoista on kuitenkin jätetty pois touko-heinäkuu, sillä tähdet eivät valoisina kesäöinä erotu taivaalta riittävästi. Oppaassa kerrotaan myös kuun vaiheista, auringon- ja kuunpimennyksistä, päivän pituuden vaihteluista ja keskiyön auringosta sekä esitellään merkittävimmät yötaivaan tähtikuviot. Kartasto soveltuu myös nuorille tähtiharrastajille, sillä selkeät kuvat täydentävät yleistajuista tekstiä. Saksankielisen alkuteoksen on laatinut Stephan Schurig, joka on myös muokannut tähtikartat vastaamaan Suomen olosuhteita.

Karttakeskus Oy 1. utgåva

Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi