Kakfatet : små, mjuka, jästa, kex, brödkakor

Klassisk hemmabakning när den är som bäst, som en uppgraderad Sju sorters kakor eller kanske snarare Petrus blandband av favoritkakor. Petrus Bageri anses av många vara Sveriges bästa bageri. Varje dag ringlar långa köer som vill köpa bröd, brödkakor och inte minst småkakor.

Det är troligtvis det hantverksbageri som säljer flest småkakor i hela landet, ofta minst en vagn kakor varje dag. Det finns så mycket i ordet kaka att tycka om. Det är ett av de första orden vi lär små barn, vi bakar kakor i sandlådan och belönas och mutas med dem från tidig ålder.

Kakor dukas fram på de allra mest laddade dagar, som födelsedagar, julafton eller när det ska vara särskild festligt. De packas med på utflykter i skogen, till badet och i skidbacken. Dessutom finns det väl inget så starkt som doftminnet efter en viss kaka schackrutor hos mormor, mandelkubb hos grannen och gammelfasters julkakor.

Ej tillgänglig.

Bageriet : bröd, bakverk & kakor

Jakobsson, Petrus

Baka i långpanna deluxe