Kaikki luodon linnut: kahden saaristotutkijan melontaseikkailu Pentti Linkolan jäljillä

Suolapärskeiden makuinen tutkimusretki saaristoon. Saaristoluontoon ihastunut tutkijapariskunta seuraa kajakeillaan Pentti Linkolan 1970-luvulla soutaen tekemää lintujen laskentareittiä Salosta Poriin. Yli tuhannen kilometrin mittaisen retken ohjenuorana toimivat Linkolan merikortit ja muistiinpanot. Kun vastoinkäymiset hidastavat matkaa ja tuulet oikuttelevat, joutuu mieli koville. Etelä-Suomen viimeisiin erämaihin suuntautuva melontaretki kuljettaa heidät ulkosaariston avoimille luodoille ja värikylläisille niityille sekä innostaa kurkistamaan vedenpinnan alle. Kuinka linnusto voi ja miten ympäristö on muuttunut puolessa vuosisadassa?

Otava 1. utgåva

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Forssa, Humppila, Jokioinen-Jockis, Tammela, Ypäjä