Johtamisopit Suomessa: taylorismista innovaatioteorioihin

Miten suomalainen johtamistraditio on kehittynyt ja miten tämä kehitys eroaa kansainvälisestä? Millaisten johtamisoppien avulla kohtaamme tämän päivän ja tulevaisuuden haasteita? Johtamisopit Suomessa hahmottaa 1900-luvun ja 2000-luvun alun tärkeimpien johtamisoppien synnyn, sisällön ja perinnön. Teos selvittää, millaisella ideologialla eri opit oikeuttavat johtamiskäytäntöjä ja millaisia tekniikoita ne tarjoavat uudistusten toteuttamiseen. Teoksessa tarkastellaan myös sitä, miten eri johtamisparadigmat vaikuttavat johtajiin ja alaisiin. Johtamisopit Suomessa sopii johtamisen, organisaatiotieteiden, yhteiskuntatieteiden ja organisaatioviestinnän opiskelijoille ja ammattilaisille. Johtavassa asemassa työskentelevät voivat hyödyntää teosta kehittäessään johtamistaan.

Gaudeamus 6. utgåva

Ej tillgänglig.

Johtamisopit Suomessa: Taylorismista innovaatioteorioihin

Seeck, Hannele

Julkinen johtaminen

Virtanen, Petri; Stenvall, Jari

Erilaisten ihmisten johtaminen

Jabe, Marjatta

Älykäs itsensä johtaminen: näkökulmia henkilökohtaiseen kasvuun

Sydänmaanlakka, Pentti

Johtajuus : EFQM-arviointialue 1 : 2013 : itsearvioinnin työkirja : 59 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista?

Tuominen, Kari