'Jees, mullikuhnuri!' sanoi vääpeli Ryhmy

Sotamiehet Ryhmy ja Romppainen ovat jälleen vauhdissa! Hirvasjoen suuret tehtaat ovat jääneet Venäjän puolelle, ja jonkun pitäisi hämätä perääntyvää vihollista – ettei tämä perääntyessään polttaisi tehtaita maan tasalle. Tehtävään sopivat tietysti pelottomat sissisotilaat Ryhmy ja Romppainen.

Hirvasjoen tehtaiden pelastaminen ei kuitenkaan ole ainoa asia, mihin nämä sankarit pystyvät. Edessä on myös toinen vaativa tehtävä, joka tuo ystävyksille peräti Mannerheim-ristit.

Armas J. Pulla (1904–1981) oli suomalainen kirjailija, joka tunnetaan erityisesti sotilaskirjasarjasta "Ryhmy ja Romppainen". Hän julkaisi monipuolisesti kirjallisuutta niin aikuisille kuin lapsillekin. Kirjoittamisen lisäksi Pullalla oli mittava ura kirjakustantamoissa ja toimittajana.

Ej tillgänglig.

'Jees, Nurmijärven mämmiä!' sanoi vääpeli Ryhmy

Kauniin Mariannen kasvot

Pulla, Armas J.

Ja me olimme komeetan pyrstö

Jeanne d'Arc, neitsytsoturi

Pulla, Armas J.

Runoilijan saa hirttää ilman muuta!