Hunajan pisara Kristus-kalliosta : neuvon sanoja pyhille ja syntisille

Thomas Wilcoxin 'Hunajan pisara Kristus-kalliosta' on julkaistu lukuisilla eri kielillä, suomeksi jo 1779, ja uusintapainoksia on otettu jatkuvasti. Tässä uudessa käännöksessä (2020) on pyritty seuraamaan alkutekstiä tarkasti ja hyvää nykysuomea käyttäen. Hunajan pisara Kristus-kalliosta (suomeksi tunnettu myös nimellä 'Kallis hunajan pisara') on kristillisen hartauskirjallisuuden klassikko, jonka herätysvoima ei ole laantunut vuosisatojen kuluessa. Sen sanoma puhuttelee ja on edelleen ajankohtainen jokaiselle ihmiselle, niin pyhälle kuin syntiselle. Thomas Wilcox (1621 - 1687) toimi pienen baptistiseurakunnan pastorina Englannissa. Hänellä oli vaimo ja kolme lasta. Uskonsa tähden hän kärsi vainoja joutuen jopa muutamia kertoja vankilaan.

Ej tillgänglig.

Tie vie, pyhä kantaa : rukousta ja runoa kirkkovuoden mittaan

Askola, Irja