Henry Stanleyn matkat, seikkailut ja vaarat Afrikassa

Syksyllä 1874 Henry Stanley saapuu Sansibarille. Hän on sopinut Daily Telegraph -lehden kanssa, että hän saattaa loppuun kuolleen tutkimusretkeilijä David Livingstonen tutkimusmatkan. Stanley haluaa tietää enemmän suuresta Victoria-järvestä, ja hän päättää selvittää missä Niilin lähde on.

"Henry Stanleyn matkat, seikkailut ja vaarat Afrikassa" on hurja ja mielenkiintoinen kuvaus Stanleyn tutkimusmatkoista Afrikan mantereella. Hän kohtaa paikallisia kansoja, vaaroja ja uskomattomia seikkailuja.

Rafael Hertzberg (1845–1896) oli suomalainen kirjailija ja filosofian tohtori. Hertzberg työskenteli myös kirjallisuuskriitikkona sekä Helsingfors Dagbladetin toimittajana. Yksi hänen merkittävimmistä käännöstöistä oli Kalevalan kääntäminen ruotsiksi.

Hertzberg tunnetaan muun muassa teoksesta "Helsinki herra Hertzbergin silmin: kertomus 1880-luvun Helsingin elämästä".

Ej tillgänglig.

The Worst Journey in the World