Halsen rapar, hjärtat slår - rim för 0-100 år!

Systrarna Emma och Lisen Adbåges bok är späckad av rappa humoristiska verser, finstämda dikter och uppfriskande rim som fastnar - i samma anda som Lennart Hellsing och Barbro Lindgren. Verserna handlar om allt från att shoppa en hel dag med sina föräldrar, om vänskap, saknad och om att bli stor. I ord och bild samsas humor och allvar, alltid med samma säkra tonträff. Lustfyllt rimmar och tecknar sig systrarna Adbåge genom denna versbok där deras olika uttryck leker över sidorna.

Emma och Lisen Adbåge är födda 1982 och uppvuxna på Östgötaslätten. De är verksamma som författare och illustratörer med en imponerande mängd böcker på meritlistan. Lisen har bland annat gjort böckerna om Koko & Bosse och Emma blev 2015 nominerad till Augustpriset för sin bilderbok Nu är det sent! Förutom egna böcker illustrerar de åt andra. Det här är första gången de gör en bok tillsammans.

EPUB3: Fixed format

Ej tillgänglig.

Halsen rapar, hjärtat slår - rim för 0-100 år!

Adbåge, Lisen; Adbåge, Emma

Folk : Främlingar och vänner - nån du kanske känner