Finlands försvar på en timme

Häftet Finlands försvar på en timme är ett informationspaket om det finska försvaret, dess uppbyggnad, aktörer och begrepp. Häftet har gjorts med ett ledigt grepp, det går snabbt att läsa och ta till sig. I utarbetandet av ordlistan i häftet har sakkunniga vid försvarsministeriet deltagit, och syftet med ordlistan är att öppna försvarspolitikens föränderliga värld för politiska beslutsfattare, för dem som är intresserade av temat och för den stora allmänheten. Häftet ryms behändigt i fickan och väskan, men ordlistan kan också laddas ner i telefonen, läsas som e-bok och lyssnas på som audiobok.

Lingsoft Oy 2. utgåva
SWE EISBN: 9789525827712

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.