Dynaaminen sivistysyliopisto: Sata puhetta ja kirjoitusta vuosilta 1987-2010

Helsingin yliopiston kansleri Ilkka Niiniluodon puheet ja kirjoitukset vuosilta 1987-2009 vievät lukijan keskelle tiede- ja yliopistopolitiikan kiihkeitä vaiheita, joissa autonomisen sivistysyliopiston sisäiset rakenteet ja hallinto ovat uusiutuneet vastaamaan valtion tulosohjauksen ja yhteiskuntasuhteiden muuttuneita vaatimuksia. Teos tarjoaa sisäisesti eletyn näkökulman suomalaiseen yliopistouudistukseen. Se on tarkoitettu kaikille yliopiston historiasta, nykytilasta ja tulevaisuudesta kiinnostuneille. Ilkka Niiniluoto on edennyt yliopistourallaan opiskelija-aktivistista teoreettisen filosofian professoriksi, rehtoriksi ja kansleriksi. Yliopistomuutosten keskelläkin hän on puolustanut perustutkimusta ja tieteen etiikkaa.

Gaudeamus 1. utgåva

Ej tillgänglig.