Dina Superkrafter: en bok för inre balans och klarhet. Du har redan allt inom dig.

Denna bok är till dig som lockas av ord som personlig utveckling, självkänsla, självförtroende, livspussel, välmående och hälsa. Boken skapar möjligheter för dig att förstå att dina superkrafter och sin självkänsla inte behöver stärkas. Du är född med 100 % självkänsla och massor av superkrafter. Tyvärr har många blivit oskyldigt lurade att tro på begränsande tankar om oss själva. Med tiden har sikten därför blivit grumlig och helt naturligt därmed också tron på vår egen självkänsla och kapacitet. Den här bokens ambition är att du ska återskapa en klar sikt och åter igen få uppleva din fulla potential, den potential som alltid har funnits i dig. Boken får gärna ses som ett verktyg till klarhet, en guide och kompass inför en ny dag, ett möte eller samtal, en lektion eller date. Men fokuset är 180 grader åt andra hållet, dvs. inåt. Ditt välmående har nämligen ingenting med yttre omständigheter att göra. Med fördel har du boken framme, väl synligt. Du väljer själv om du bläddrar en sida i taget eller väljer ut en sida, en superkraft, som känns extra viktig att prioritera just nu. Boken presenterar 31 av alla dina superkrafter. Du har möjlighet att upptäcka att du i din kärna har dessa superkrafter närvarande, starka, ödmjuka och kärleksfulla, 100 % tillgängliga, alltid. Läs och ta till dig frågeställningarna, reflektera och våga byt perspektiv. Men kom ihåg att grubblande tar dig i fel riktning. Utmaningen är att leva i det tankefria, där du glänser utan tankar som begränsar. Det finns bara här, det finns bara nu. Ta vara på det, nu.

Ej tillgänglig.

Modig på riktigt: En bok om vänskap, rädslor och självkänsla

Wahlström, Mathias

Mindfulness : Ögonblickens under