Det är du, inte jag

Jag blev rejält besviken - det var den snälla versionen. Verkligheten var att jag började storgråta och skrek åt pappa att han var oduglig som förälder för att han inte lyckats ordna en arbetsplats. För alla i världen vet att det inte går att få sommarjobb utan kontakter. Ett par månaders trygg inkomst hade jag tagit för givet, och planerat att använda på en semesterresa med Emma och Andrea. Med en veckopeng på tio euro skulle jag få vänta på den resan tills jag blev kremerad. För att sommarplanerna inte ska gå i stöpet tar Linn värvning som matros på pappas kompis Björns segelbåt. Jobbet är inte drömmen, men lönen är det. Så går turen mot Köpenhamn. Linn lagar mat i kajutan, låter sig motvilligt roas av Björns historier om kvällarna, och försöker stå ut med att han daskar henne på rumpan. Sen går allt överstyr.Nora Strömman skriver rappt och uppkäftigt. Det handlar om vad man är beredd att göra för att komma till Rhodos. Men det handlar också om en het pojke som bjuder på glass på Gotland, och om förälskelse.

SWE EISBN: 9789515235848

Ej tillgänglig.