Ammattina jalkapallo : suomalaisfutaajat maailmalla 1952-2014

Suomalaisen jalkapallon historiaan mahtuu suuri joukko pelaajia, jotka ovat lähteneet maailmalle tekemään uraa ammattilaisina. Jotkut heistä ovat olleet lajinsa huipulla ja edustaneet eurooppalaisia suurseuroja. Joidenkin kohdalla taas kaikki ei mennyt odotusten mukaan. Atik Ismail on koonnut suomalaisten jalkapalloammattilaisten tarinoita ja peliuran vaiheita kiinnostavaksi historiikiksi. Kirja kertoo, millaista on futaajan elämä ja pelaaminen maailman eri kolkissa. Ismail on haastatellut lähes kaikki kirjassa esiintyvät suomalaisammattilaiset 1950-luvulta aina 2010-luvulle saakka. Kirjassa on mukana mm. Aulis Rytkönen, Kalevi Lehtovirta, Juhani Peltonen, Arto Tolsa, Pertti Alaja, Jyrki Nieminen, Pasi Rautiainen, Jari Rantanen, Mika Nurmela, Mika Lehkosuo, Mikael Forssell, Teemu Tainio, Roman Eremenko, Teemu Pukki ja kymmeniä muita. Yllättäviä käänteitä, erikoisia tapahtumia, ilmiöitä, sankareita, iloa, tuskaa, voittoja, tappioita ja suuria tunteita. Sitähän se kaikki on ollut vuosina 1952–2014.

Minerva Kustannus 1. utgåva

Hankasalmi, Joutsa, Jyväskylä, Jämsä, Kannonkoski, Karstula, Keuruu, Kinnula, Kivijärvi, Konnevesi, Kuhmoinen, Kyyjärvi, Laukaa, Luhanka, Multia, Muurame, Petäjävesi, Pihtipudas, Saarijärvi, Toivakka, Uurainen, Viitasaari, Äänekoski
Keski-kirjastot.

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi