Akseli Terä : romaani liike-elämästä

Nuori ylioppilas astuu junasta ulos Helsingin vilinään. Kukaan ei ole häntä vastassa, ja kaupunki näyttäytyy nuorukaiselle muutenkin aivan erilaisena kuin aikaisemmin. Viimeksi kun hän oli Helsingissä, elämä vaikutti olevan mahdollisuuksia täynnä. Se oli ennen kuin hänen isänsä päätti riistää hengen itseltään ja tulevaisuuden pojaltaan... nyt Akseli Terän on jätettävä opinnot sikseen ja keksittävä, miten saada toimeentulo uudessa elämäntilanteessa.

Eino Talma on kirjailija Jalmari Finnen (1874–1938) käyttämä salanimi. Finne tunnetaan erityisesti "Kiljusen herrasväki" -lastenkirjasarjan luojana. Hän kirjoitti kuitenkin myös monipuolisesti tuotantoa aikuisille: hän kirjoitti esimerkiksi rikosromaaneja, näytelmiä ja historiallisia romaaneja.

Ej tillgänglig.

Valkoinen torakka