1900-luvun ranskalainen yhteiskuntateoria

Filosofiaa, sosiologiaa ja antropologiaa – strukturalismia, psykoanalyysia, eksistentialismia, situationismia, pragmatismia, jälkistrukturalismia! 1900-luvun ranskalainen yhteiskuntateoria tarjoaa asiantuntevan katsauksen keskeisimpiin ranskalaisteoreetikoihin ja heidän ajatuksiinsa. Mukana ovat ranskalaisen ajattelun kärkinimet Émile Durkheimista Pierre Bourdieuhun ja uusimpaan yhteiskuntateoriaan. Väliin mahtuvat niin eksistentialismi, strukturalismi, marxilaisuus kuin jälkistrukturalismikin. Lähestymistavat vaihtelevat sosiologiasta antropologiaan ja filosofiaan. Tunnetuimpien ajattelijoiden ohella tilaa annetaan myös vähemmän tunnetuille teoreetikoille. Lukija tutustuu muun muassa spektaakkelin yhteiskuntaan, yhteiskuntateorian remonttimiehiin, ajatuksiin yhteisön logiikoista sekä leikkisään postmoderniin.

Ej tillgänglig.

Uskontotieteen maastot ja kartat

Anttonen, Veikko

Talous ja yhteiskuntateoria. III, Kohti uutta poliittista taloutta