Vatten : en historia om människor och civilisationer (ljudbok)

Varför är vatten så viktigt för oss? Vilken roll har det spelat i mänsklighetens historia? Hur mycket vatten finns det, varifrån kommer det egentligen och hur tillgodoser vi världens behov?

I Vatten – en historia om människor och civilisationer berättar Andreas Karlsson om hur vi första gången lyckades kontrollera vatten och gå från ett kringflackande liv som jägare och samlare till att bli bofasta bönder. Sedan den dagen har vattnets möjligheter och begränsningar dikterat villkoren för allt vi människor tagit oss för. Varje civilisation sedan de första flodkulturerna har varit tvungen att förhålla sig till vatten. Det har varit en möjliggörare och en gigantisk utmaning, och skillnaden mellan framgång och undergång.

Vatten är den första boken på svenska som på ett övergripande, kunnigt och engagerande sätt beskriver människans relation till den transparenta, flyktiga och livsnödvändiga vätskan.

Ej tillgänglig.

Vatten: en historia om människor och civilisationer

Sydafrikas historia

Minnet av vatten