Työnantajabrändi ja työntekijäkokemus: rakenna vetovoimainen työpaikka, jota tavoittelemasi työntekijät rakastavat ja kilpailijasi kadehtivat (ljudbok)

Kilpailu osaajista kiihtyy: osaamistarpeet muuttuvat, työmarkkinat polarisoituvat ja väestö ikääntyy. Samalla kasvavat niin työntekijöiden kuin rekrytoijien vaateet; halutaan merkityksellistä työtä ja vapautta oikeassa suhteessa, halutaan supersitoutuneita strategisia tekijöitä. Apua on etsitty mielikuvakampanjoista, hakijakokemustyöpajoista, rekrytointimarkkinointiin panostamisesta, suorahaun ammattilaisten palkkaamisesta, työnantajakuvaan liittyvistä tarinoista, yrityskulttuurin pöyhimisestä ja erinäisistä irrallisista kehityshankkeista... Mutta nyt on aika lopettaa häröily! Työnantajabrändin ja työntekijäkokemuksen kehittämisen tulee olla tuloksellista ja sen johtamisen systemaattista. Johtajat kaipaavat strategista lähestymistapaa ja asiantuntijat konkreettisia keinoja tavoitteiden saavuttamiseksi. Kirja esittelee periaatteet, joilla työnantajabrändiä ja työntekijäkokemusta rakennetaan, johdetaan ja kehitetään strategisesti. Periaatteet yhdistävät strategiatyön, palvelumuotoilun, johtamisen, rekrytoinnin, henkilöstöanalytiikan, viestinnän, digitaalisen markkinoinnin, brändin ja systeemiajattelun tutkimuksia ja oppeja. Parhaat käytännöt ja vaihtoehdot moniulotteisessa kokonaisuudessa onnistumiseen tarjoavat inspiraatiota ja konkreettisia työkaluja sekä johtotehtävissä että henkilöstön, viestinnän, markkinoinnin ja brändin parissa työskenteleville ja aiheita opiskeleville. Kirjan avulla kehität ymmärrystäsi vetovoimaisten työnantajien taustalla olevasta kokonaisuudesta ja saat selvät askelmerkit työntekijäkokemuksen ja työnantajabrändin strategiseen johtamiseen.

Ej tillgänglig.

Huhta, Miikka; Myllyntaus, Visa

Akatemiasta markkinapaikalle : johtaminen ja markkinointi aikansa kuvina

Puusa, Anu